Kerst, ziekenhuis en visite! - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Kerst, ziekenhuis en visite! - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Kerst, ziekenhuis en visite!

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

20 Januari 2012 | Australië, Coolangatta

Lieve allemaal,

Er is de afgelopen anderhalve maand aardig wat gebeurd hier.
Een paar dagen na mijn laatste verslag was het Nick zijn 21e verjaardag. Het was heerlijk mooi weer dus we hebben lekker in het zonnetje gezeten, in het zwembad gelegen, taart gegeten en natuurlijk aardig wat bier gedronken. Al met al een erg geslaagde dag!
Op 5december was het toch wel jammer dat Bram zijn pakketje niet was aangekomen, een sinterklaas zonder cadeautjes gaat nog wel maar zonder pepernoten.. mijn pakketje met pepernoten is een aantal dagen daarna nog aangekomen, gelukkig:)

Mijn baas van het restaurant die mij "ontslagen" had zat erg omhoog met zijn uren en vroeg zich af of ik toevallig weer wat uren kon werken, ik wilde eigenlijk zeggen dat hij die uren in z'n reet kon steken maar voor 15dollar in het uur kan ik er wel tegen. Ik heb er nog 3 weekenden gewerkt voordat ik stopte aangezien ik meer uren bij Nando's kreeg en papa en mama ook kwamen, hij kon het niet erg waarderen en vroeg zich dan ook af waar ik het geld vandaan zou halen, iets wat totaal niet zijn zaak is dus ik zei dat mijn papa een hele goede creditcard had (wat achteraf ook weer een beetje jammer bleek te zijn..) en ik ben weggelopen.

In het weekend voor kerst kwam Frida langs voor een aantal dagen, zij was op de terugweg van Airlie Beach naar Canberra om kerst met haar vriend en zijn familie te vieren. We hebben heerlijk bijgekletst en ontzettend gelachen, en 22dollar gewonnen met de pokies:)

De dinsdag voor de kerst ben ik na mijn werk tegen 9u naar het ziekenhuis gegaan, ik had al een tijdje last van een blaasontsteking en toen dat niet overging en ik last van mijn rug kreeg was het wel tijd om naar het ziekenhuis te gaan. 2,5u, een urinemonster en 3pogingen om een naald in mijn aderen te krijgen later kreeg ik te horen dat ik toch een nacht in het ziekehuis moest blijven, al met al niet een van mijn favoriete nachten Down Under! Mijn artsen kwamen de volgende ochtend met de mededeling dat er een echo moest worden gemaakt van mijn nieren, om een nierontsteking uit te sluiten. Op de echo was niks te zien, gelukkig, maar zodra ze hoorden dat ik in een hostel woonde wilde ze me toch nog een nachtje in het ziekenhuis houden..
En alsof mijn leven nog niet kut genoeg was op dat moment hadden we met de hele hostelfamilie een bbqboottocht geplant op de woensdag voor de kerst. Om Andy's verjaardag te vieren en wat tijd samen door te brengen voor de feestdagen. Dus terwijl iedereen zich te goed deed aan de wodkawatermeloen en aan koud bier lag ik me dood te vervelen in het ziekenhuis (niet letterlijk natuurlijk!)
De kerst was niet zo heel erg bijzonder, we hadden een BBQ lunch en daarna ben ik mn bedje in gegaan aangezien ik nog steeds aan de antibiotica zat en ik er erg moe van werd.

27 December was het dan zo ver, ik stond fris en fruitig om half 5 naast mn bed om om 5uur de bus te pakken naar het station om de trein te nemen naar het vliegveld. Bleek de bus niet te komen en vanwege het tijdstip ging de volgende bus pas een uur later, het is bijna net zo erg als de ns!
Maar tegen half 9 was ik dan eindelijk op het vliegveld en het was super om papa, mama en annelijn weer te zien na 7maanden!
We hebben in de dagen dat zij hier waren een dagtrip naar Byron Bay en Nimbin gemaakt met waaronder een wandelingetje naar het meest oostelijke punt van het Australische vasteland in Byron en het hippieplaatsje Nimbim.
Ook zijn we naar O'reilys geweest, een soort oort in het midden van Lamington National Park, we hebben een treetop walk gedaan die een beetje tegen viel en we zijn naar een stel watervallen gewandeld, door het bos op mn slippers! Dat is ook iets wat ik niet meer doe,volgende keer gewone schoenen aandoen!
En natuurlijk is er ook gewinkeld! Annelijn en mama hebben wat leuke dingen gescoort en papa heeft voor mij een stel hele mooie Uggs gekocht:) dankje pap!

Nadat papa, mama en annelijn zijn vertrokken heb ik weer vrolijk aan het werk. De 22e is mijn laatste dag bij Nando's en dan de 25e richting Melbourne om samen met Iris een week bij Liam en Sarah te chillen en leuke dingen doen! Daarna is het voor mij met de trein naar Adelaide en daar voor een week leuke dingen bekijken en doen. Dan terug naar de Gold Coast om mijn verjaardag te vieren met vrienden en dan heb ik 3 weken om naar Cairns te reizen en mijn vliegtuig naar huis te halen...
Ik heb ontzettend veel zin in de aankomende weken en ik heb ook wel weer zin om thuis te zijn.

Ik denk dat er de aankomende weken meer verslagen komen aangezien ik weer op weg ben!

Tot snel,
Liefs en een dikke kus

  • 20 Januari 2012 - 08:56

    Marijke:

    Veel plezier nog je laatste werkdagen en je dagen in het hostel. Je laatste periode Down Under breekt aan. Wel weer heel bijzonder. Ik sta met een been nog in Australie, hoor.

  • 20 Januari 2012 - 10:24

    Els Borne:

    Gisteren Papa Piet aan de lijn gehad en al leuke verhalen gehoord. Wij zwabberen nog een beetje op onze benen na de lange terugreis. Geniet zoveel je kan. groetjes ook van Jan, Els

  • 20 Januari 2012 - 19:34

    Rhea:

    Leuk om weer wat te lezen!

  • 15 Februari 2012 - 20:52

    Familie Marknesse:

    Hallo Lidewij, de hartelijke felicitaties voor je 20e verjaardag en maak er nog een leuke tijd van! Goede reis terug.
    liefs van Addy, Ria, Iris & Tessa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 15823

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: