Melbs en Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Melbs en Adelaide! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Melbs en Adelaide!

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

16 Februari 2012 | Australië, Adelaide

Lieve allemaal,

Ik ben de afgelopen 3 weken weer de weg opgestaan. Ik ben woensdag de 25e naar Melbourne vertrokken, daar aan het eind van de middag aangekomen en werd ik, samen met Iris die die ochtend uit Sydney was gekomen, opgehaald door Sez (ik heb Sez en Liam ontmoet in Coffs Harbour). Na 2 uur in de auto gezeten bij haar thuis aangekomen in Woori Yallock, een klein plaatsje in de Yarra Valley, de wijnregio een uurtje buiten Melbourne. Een super mooi uitzicht vanaf de veranda!
Die avond een beetje bijgekletst en vroeg gaan slapen aangezien we allemaal best moe waren van alle reizen en we moesten er de volgende dag ook vroeg uit aangezien we gingen kamperen voor Australia Day.
Op donderdagochtend vroeg vertrokken en richting Mansfield gereden, zo'n 2,5 uur noordelijker. Daar wat spullen ingeslagen en richting het nationale park gereden waar we zouden kamperen voor een aantal dagen. Aan het begin van het Nationale park was het nog 45! min naar de plek. Geen elektriciteit, stromend water of zelfs maar een werkende wc, kortom echt bushkamperen dus.
Na 2 dagen veel zon, drank en duiken in het meer weer teruggereden naar Woori.
Die Zondag zijn wij met z'n vieren naar Melbourne gegaan, heerlijk door de stad heen geslenterd. Naar het casino geweest, lunch gehad op Southbank en wat van nog wat meer van de stad gezien. Het leuke was dat diezelfde avond de finale was van de Australian Open, en Iris zag ze die Nederlandse rolstoel tennisster!

Die maandag erop was een relaxed dagje, Iris en ik zijn naar een wijngaard gegaan en hebben we wijn geproefd en een soort High-tea gehad terwijl Sez naar dr zus ging. Die middag zijn we naar Mount Donna gereden, het jammere alleen was dat het erg bewolkt was en het uitzicht er dus niet was, maar de rit erheen was erg mooi! Op de terugweg bij een cafe gestopt en wat gegeten, maar dat viel niet zo goed bleek achteraf..

Dinsdagochtend zijn we richting The Great Ocean Road. Tegen half 9 Rob opgepikt (een vriend van Sez) en richting Apollo bay vertrokken.. We zijn bij een Waterval gestopt en bij een vuurtoren, een echte roadtrip, helemaal leuk!
De Great Ocean Road was zelf helemaal geweldig, je rijdt op een soort clif met aan de ene kant heel veel water en aan de andere kant een stijle rotsmuur. Het enige nadeel was dat het een ontzettende slingerweg was en ik me sinds die avond ervoor niet zo lekker voelde, die avond ook vroeg naar bed gegaan en woensdag was alles helemaal goed.
Woensdag zijn we richting de 12 Apostles gereden, op ongeveer 60km ten noorden van Apollo Bay. We zijn bij een vuurtoren gestopt en Rob en ik hebben daar wat rondgelopen op het terrein dat ooit dienst deed als communicatiepost met Tasmanie.
De 12 Apostles waren echt schitterend! Erg indrukwekkend hoe de natuur zulke mooie dingen kan achterlaten. Daarna doorgereden naar Port Campbell en daar wat geluncht. We zijn daarna nog naar de London Bridge gereden, een ander natuur fenomeen en daarna teruggereden naar Apollo Bay.
Donderdagaochtend vroeg vertrokken om terug te gaan naar Woori Yallock, Iris moest die avond terug naar Sydney. Nadat we haar hadden afgezet op het station zijn we langs Sez dr zus, Amy, gereden.
Vrijdag was een heerlijke relaxdag, het weer viel een beetje tegen dus ik heb lekker een filmpje gekeken en ik ben even het dorpje ingelopen, het stelt ongeveer net zo veel voor als Nijkerkerveen, dus ik was ook zo weer terug.
Die avond zijn we naar Amy gereden voor een bbq. Samen met Sez&Liam en Amy en haar man en kinderen een erg gezellige avond gehad. Omdat Sez en Liam allebei gedronken hadden zijn we daar blijven slapen, erg gezellig en leuk alleen het was wat minder dat er 3 meiden om 7u door het huis heen rennen en lawaai maken..
Die middag ben ik alleen naar Melbourne vertrokken met de trein, ik had met Tatiana afgesproken (een vriendinnetje die ik aan de Gold Coast heb ontmoet) en we hebben die middag doorgebracht bij de Queen Victoria Markets en in St. Kilda, de rosse buurt van Melbourne. Er zou daar op 4feb een festival beginnen en daarvoor wilde ik er ook heen maar er was helaas niks te bekennen.

Die zondag was het weer een dagje van niet zo veel doen. We zijn naar Sez dr andere zus, Mez en haar vriend gereden en hebben daar een paar uur doorgebracht. Ze hebben me weten over te halen om hun slang vast te houden, erg tof maar ook doodeng! Verder hebben ze ook schilpadden en hagedissen dus een slag was niet erg raar!
Maandag was mijn laatste dag in Woori Yallock en Sez en ik zijn naar een plaatsje in de bergen gereden dat Sassafras heet (en nee ik maak geen grapje). Een klein maar gezellig dorpje met erg leuke boetiekjes en een speelgoedwinkel met veel handgemaakt speelgoed dat Gepetto's heet! Daar heerlijk geluncht en die middag teruggereden en ik heb mn tas ingepakt en mn boeltje bij elkaar verzameld voor die woensdag. Die avond nog de extended version van Lord Of the Rings: Return of the King gezien, een 4uur durende versie..
Ik moest die dinsdag om 5uur op om optijd mijn trein te halen naar Adelaide dus ik had oom maar 4,5 uur slaap gehad.

De treinreis naar Adelaide was lang maar te doen, eenmaal aangekomen een shuttlebus naar het hostel genomen en de gebruikelijke dingen gedaan, boodschapjes en eten koken etc.
Die avond een leuk Duits meisje ontmoet, Inga.
We zijn die woensdag samen naar de dierentuin geweest. Ik kwam in het hostel een Nederlandse jongen tegen en we zouden die avond uitgaan met nog een stel mensen die hij kende alleen die zijn we halverwege kwijtgeraakt dus het was alleen wij twee. Erg gezellige avond gehad en het was ook wel weer lekker om Nederlands gezelschap te hebben.

Donderdag zijn Inga en ik naar de Central Markets geweest, een overdekte markt die er van dinsdag tot zaterdag is en het op elk punt van de dag een gezellige drukte is. Ik heb daar een stel ontzettende toffe souvenirs gescoord. We hebben dan ook gewinkeld, mensen gekeken en koffie gedronken. Die avond werd er vanuit het hostel een $3,50 pizza avond georganiseerd in een van de locale pubs. Die avond hebben we een stel leuke Ierse jongens ontmoet en we hebben erg gelachen met z'n allen!
Op vrijdag zijn Inga en ik de stad in gegaan om even heerlijk te winkelen, uiteindelijk niet veel gekocht maar toch een gezellige middag gehad. Diezelfde avond zijn we naar de Moonlight Cinema gegaan in de Botanical Gardens. Een filmvoorstelling in de buitenlucht! Een superervaring! Ik kwam er daar alleen wel achter dat we ons niet helemaal goed hadden voorbereid, mensen kwamen met grote kussens en stoelen binnen. We hebben de nieuwe Sherlock Holmes gekeken onder een sterrenhemel, een super ervaring!

Die zaterdag hebben we een wandeling gedaan met een tourgids door de stad, het duurde iets langer dan we hadden verwacht, een uur of 4,5 door de stad gewandeld. Je komt op die manier wel op plaatsen waar je normaal niet zou komen, we hebben veel streetart gezien en een stel kerken. Adelaide staat bekent als "The City of Churches". Zaterdagavond werd er een pubcrawl georganiseerd vanuit het hostel, samen met Keith, Shane (2 Ierse jongens) en Inga hebben we ons ontzettend vermaakt met veel alcohol en veel goede muziek.
Vanochtend was echter de prijs die we allemaal moesten betalen voor zaterdagavond. Martin was nogsteeds dronken aangezien hij om 7u die ochtend terugkwam en hij geen bed had om in te slapen want hij moest uit checken om 10u en hij kon pas om 1u weer inchecken.. We hebben dus heerlijk brak een filmpje gekeken en 's middags naar het strand geweest en een sport gedaan dat Hurling heet (het is Iers en het schijnt een combi te zijn tussen hockey en softbal.. dat maak ik er van in ieder geval)

Maandag was het tijd om weer terug te gaan naar de Gold Coast.. we hebben die middag nog even door de stad gelopen en we zijn naar een cupcake winkeltje geweest, goddelijke cupcakes. Tegen 5u heeft Keith mij afgezet op het vliegveld en tegen 8u was ik weer bij mijn thuis weg van thuis.
Dinsdag was niet heel erg bijzonder, ik heb samen met een vriendinnetje/collega afgesproken en we hebben wat gedronken voordat zij weer terugging naar Canada.
Gisteren heb ik ook niet heel veel uitgevoerd, even de stad in geweest om wat boodschapjes te doen en 's avonds met een vriendin uit eten geweest die ik al een tijd niet had gesproken en gezien, erg gezellig gehad.

En vandaag is het m'n verjaardag. De zon schijnt en ik zit hier in shorts en een shirtje te schrijven dus het voelt ontzettend raar aan. Er worden pannekoeken voor mij gebakken op dit moment (van die dikke Amerikaanse dingen). Voor vanavond heb ik wat mensen uitgenodigd voor een BBQ en daarna heerlijk stappen in Surfers. Hopelijk een 20e verjaardag om nooit te vergeten!

De tijd vliegt hier, over 3,5 week sta ik alweer op Schiphol. Ik had nooit verwacht dat die 10maanden om zouden vliegen!
Tot snel,
Liefs en een dikke kus.

• 16 Februari 2012 - 08:16

Rhea:

Ik had al wat dingetjes gehoord, maar ontzettend leuk om het zo op 'volgorde' te kunnen lezen.

De moonlight cinema klinkt fantastisch, wou dat ze dat hier ook hadden (in combinatie met het warme weer dan)

Tot snel!

• 16 Februari 2012 - 08:17

Rhea:

Duhh en gefeliciteerd. Maar dat had ik ook op facebook net gezegd. Ik hoop dat je een fijne (zonnige) dag hebt :)

• 16 Februari 2012 - 10:08

José:

Hai!! Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Bijzonder om in de zomer jarig te zijn, of niet!!???
    Een fijne dag, en nog een mooie laatste paar weken!
    liefs uit de polder!!!!

• 16 Februari 2012 - 13:35

Mama:

van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag. Je dag is nu al om maar hier nog niet hoor.
    Een dikke pakkerd vanuit Nijkerkerveen

• 16 Februari 2012 - 18:23

Klazien :

he 20 jarige van ons ook nog van harte gefeliciteerd leuk verhaal heb je geschreven. Geniet er nog maar goed van . veel liefs wim en Klazien