Whitsundays, Cairns en skydive - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Whitsundays, Cairns en skydive - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Cairns en skydive

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

12 Maart 2012 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal,

De afgelopen week is omgevlogen, ik zit nu op Singapore te wachten naar op mijn vlucht naar Londen en ik heb aardig wat tijd te gaan dus het is mooi tijd voor een verslag.
Op donderdag 1 maart zijn David, Renee en ik 's middags vertrokken voor een zeiltrip op de Whitsunday Islands. Eenmaal op de boot was het ontzettend heet weer, vooral de luchtvochtigheid maakt het ontzettend warm! Die middag hebben we heerlijk gevaren, een azuurblauwe zee en een strakblauwe lucht, een warme zon en een lekker briesje! Een echt Zwitserleven gevoel. Die avond tegen half 9 aangekomen bij Whitehaven Beach, het beroemde strand in de Whitsundays. Wij hadden de boot, de Tongarra, uitgekozen omdat je onder de sterren kon slapen. Helaas hadden de schipper en deckhand een tent opgezet want er kon weleens regen worden verwacht. Ik werd 's nachts een keer wakker, de maan schijnt niet en het is donker en de hemel ziet er zo ontzettend mooi uit.
Die ochtend vroeg wakker geworden vanwege de warmte.. We werden afgezet op Whitehaven Beach voor een paar uurtjes, we hebben daar een groepfotoshoot gehad, heelijk in de zon gelegen en een wandelingetje gemaakt naar een ontzettend mooi uitzichtpunt.
Die middag hebben we gesnorkeld op ongeveer een uurtje zeilen vanaf Whitehaven Beach, allemaal uitgerust met een stingersuit (tegen de kwallen) een snorkelset een een drijvende noodle, ontzettend veel koraal en vissen gezien, al vond ik het in het begin ontzettend eng! Die avond hebben we met de hele groep een stel spelletjes gedaan. Een roeicompetitie, een vegemitecompetitie en een spelletje waarbij iedereen op het laatst vrij weinig aanhad, ontzettend hilarisch!
Verder hebben we nog een spelletje Jenga met opdrachten gespeeld, ontzettend hilarisch vooral omdat onze schipper de meeste opdrachten had verzonnen en een kwartier in het spel al regels wilde veranderen..
De volgende ochtend weer vroeg wakker geworden en weer gesnorkeld. Deze keer een schildpad gespot en verder veel vissen en erg mooi koraal!
Die middag weer veilig aangekomen in Airlie Beach, de hele middag bij de lagoon gelegen en die middag onze spullen opgehaald vanuit de storage, even gedoucht en die avond nog wat gedronken en gegeten met de groep van de boot en daarna snel richting de bushalte want wij namen de nachtbus naar Cairns. Natuurlijk ontzettend ruk geslapen maargoed, wat verwacht je dan van een bus.
die ochtend om kwart over 6 aangekomen in Cairns, om half 7 in het hostel en daar werd ons verteld dat wij pas om 2uur konden inchecken, fantastisch!

We hebben dus wat internet gekocht, ik heb even ergens wat ontbeten en daarna bij de traveldesk wat informatie gevraagd over skydiven en bungyjumpen. Anderhalf uur later vraagt dezelfde kerel of wij alsnog willen skydiven vandaag, wij konden dan springen op 14.000ft voor de prijs van 9.000ft omdat ze het vliegtuig vol willen hebben.. maar we moeten binnen 5minuten beslissen. uiteindelijk snel mijn bankrekening gecheckt, geld gepint en 5minuten laten zaten we op het kantoor de formulieren in te vullen. en een kwartier later stonden we onszelf in een tuigje te heisen op het vliegveld.. Eenmaal in het vliegtuig in de lucht begonnen de kriebels toch echt wel te komen. Er gingen nog 2 andere mensen uit op 11.000ft en op dat moment vond ik het zo ontzettend eng! En dan op 14.000ft gaat er een oranje lampje branden dat aangeeft dat je je naar de deur moet begeven, en dan zie je hoe hoog 14.000ft is, ongeveer 4,5km. Oh mijn hemel, een hele minuut freefall, ongelofelijk gaaaaaaaaaaf! Daarna nog ongeveer 3minuten door de lucht rondgevlogen of hoe je het ook wil noemen..
Die avond met Renee een pubcrawl gedaan maar die viel en een beetje tegen en we waren toch wel erg moe.
Die maandag dus ook niet ontzettend veel gedaan, uitgeslapen, wat boodschapjes en even op jacht voor wat souvenirs.

Dinsdag vroeg opgestaan voor een dag snorkelen op het Great Barrier Reef. Weer een heelijk zonnige dag dus perfect om te snorkelen. Op 2 plekken het water ingegaan en daar een schildpad, een stingray en nemo gespot! Een heelijke dag op het water gehad en 's avonds een andere pubcrawl gedaan, een togaparty met een hele partybus. Een leuk idee alleen de uitvoering was een beetje jammer, wij zijn dus ook weer vroeg vertrokken..
Woensdag was weer een dagje van niks doen, Renee en ik hebben lekker in de zon bij het zwembad gelegen, nog een rondje door het centrum gelopen en dat was het eigenlijk wel..

Donderdag moesten we echter weer vroeg op voor een dagtrip naar Cape Tribulation. We zijn in Port Douglas gestopt bij een Wildlife Sancuary en daar hebben we allebei een foto met een koala genomen, betaal je 16 dollar voor een foto, stelletje afzetters. We hebben een cruise over een rivier gemaakt en geprobeerd krokodillen te spotten, is ook gelukt alleen waren ze misschien 30cm lang, een beetje jammer dus. Ik had eigenlijk gehoopt op een grote van een meter of 4 die je zo aanstaart, maargoed. Daarna doorgereden naar het strand in Cape Tribulation, the only place in the world where the reef meets the rainforest. Een mooi strand, alleen erg jammer dat het een wat minder mooie dag was..
Vrijdagochtend heb ik alvast een groot deel van mijn spullen ingepakt, Renee en ik zijn daarna nog even wat wezen winkelen. Heelijk nog een jurkje en een rokje voor de (NLse) zomer gescoort! Die avond lekker uit eten geweest om de laatste 3 weken te vieren en daarna uitgeweest. We hebben de avond gezellig doorgebracht met 2 van onze roommates. Die avond uiteindelijk maar 3,5u goed geslapen.

Vanochtend dus vroeg opgestaan en gedoucht, ontbeten en alles nog 3keer gecheckt of ik alles wel bij me had. Toen afscheid genomen van Renee en om half 8 stond er een shuttle op mij te wachten die mij naar het vliegveld zou brengen. Eenmaal op het vliegveld bleek dat mijn vlucht naar Brisbane was geannuleerd aangezien ik in oktober ook een vlucht van Cairns naar Brisbane had om naar Nieuw-Zeeland te vliegen had gemist, en dan wist het systeem meteen alle vluchten van Cairns naar Brisbane. Gelukkig was dit met 2minuten ook verholpen en kon ik gelukkig met dezelfde vlucht naar Brisbane. Op het vliegveld in Brisbane kwam in Dao en Katina tegen, erg vreemd om die na zo'n lange tijd weer te zien, maar ook wel weer leuk.

Door de douane heen was ook weer een feest, dit mocht niet mee en dat ook niet maargoed.. En bij de immigratiedienst vroeg die kerel ook nog of ik 10.000 dollar toevallig in mijn tas had zitten, nou als ik dat toch eens had meneer zou ik hier niet zijn! De vlucht naar Singapore was 7uur die ik heb doorgebracht met films kijken en verder eigenlijk niet zo veel...
Ik heb net op het vliegveld in Singapore een erg mooie portomonee gescoort en ik ben er erg blij mee. Ik heb nog een paar uur te gaan die ik ga volmaken met nog wat winkelen en nog een douche opzoeken als ik die kan vinden.. Straks is er een 14 uur durende vlucht naar Londen aan de beurt...

Goede middag allemaal,
momenteel ben ik weer thuis. De vlucht naar Londen vooral doorgebracht met slapen en een paar films kijken.. In Londen mezelf even weer mens gemaakt en toen nog 45minuten vliegen naar Amsterdam. Mijn bagage was gelukkig goed aangekomen, altijd maar de vraag of het goed aankomt op 1 vlucht, laat staan 4!
En eenmaal in de aankomsthal stond er een heel peleton van mensen mij op te wachten, met spandoek en al! Ontzettend lief dat iedereen is gekomen:)

En nu begint het gewone leven weer, ik moet weer werk zoeken en al dat andere gezeur.. maar voorlopig nog even nagenieten van een onvergetelijke 10maanden Australie!

Liefs en een dikke kus.
Lidewij

  • 12 Maart 2012 - 13:09

    Monique Van Der Beek:

    Mayka en Kayli hebben vanmorgen op school verteld over hun grote nicht die weer terug was gekomen uit Australië. De sleutelhangers worden steeds gepakt en bewonderd.
    Ben je weer een beetje in het land der levenden? Wel weer even wennen om zo weer in de huidelijk sfeer te stappen. Sterkte met het zoeken van een baan en tot gauw maar weer.

  • 14 Maart 2012 - 14:38

    Els En Jan:

    Jaaaah, wat zeg je dan, na zo'n geeldig verhaal.
    We hopen dat jouw reis je "altijd bij zal blijven".
    En we weten zeker... als we elkaar ontmoeten en we beginnen te praten over Australie of Nieuw Zeeland..... breng maar brood mee.....
    Groeten van twee jarige mensen, samen 120...leetijd hé.

  • 14 Maart 2012 - 15:06

    Marijke:

    nu weer op aarde komen en weer plannen gaan maken voor het leven hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 995
Totaal aantal bezoekers 15830

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: