Noosa, Fraser Island and Town of 1770 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Noosa, Fraser Island and Town of 1770 - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Noosa, Fraser Island and Town of 1770

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

29 Februari 2012 | Australië, Airlie Beach

Lieve allemaal,

Het is pas 2 weken geleden sinds ik mijn vorige verslag heb geschreven maar ik heb dan ook veel gedaan en meegemaakt in de afgelopen tijd.
De dag na mijn verjaardag ben ik een nacht bij een vriendinnetje blijven slapen in Ormeau, dat ligt dichter bij Brisbane en dat in combinatie met mijn bagage was het een verstandige en leuke oplossing.
Ik ben 18feb om 3uur vanuit Brissy naar Noosa Heads vertrokken, aan de Sunshine Coast. Daar tegen 5 uur aangekomen en ik had helemaal niks geboekt, heerlijk op de bonnenfooi dus! Ik had geen idee waar ik heen moest dus ik heb eerst een stel hostel gebeld voor een plekje voordat ik me een breuk in mn rug zou zeulen. Nadat de 4 hostels die had gebeld allemaal vol zaten kwam in Renee tegen, een ander Nederlands meisje dat ook niks had geboekt. Een Italiaanse jongen had ons al uitgenodigd om bij hem in de tent op het strand te gaan slapen maar wij wilden het toch nog een poging wagen. Na nog meer hostels, campings hotels en motels te hebben gebeld hebben we aan 2 mensen bij de bushalte gevraagd of zij misschien iets wisten.. 5minuten later zeiden zij dat wij bij een vriendin van hun konden overnachten, echt super!

De volgende dag zijn Renee en ik naar Peter Pan's gegaan, een reisorganisatie voor backpackers, om de rest van de reis te boeken. We hebben samen de laatste 3 weken geboekt en we hebben alle tours, Fraser Island, The Whitsunday Islands, Great Barrier Reef, Cape Tribulation National Park en een Scooteroo in 1770 en accomodatie voor de laatste 3 weken geboekt voor 1200$ per persoon. Ik ben er zelf erg tevreden over!
Die middag heerlijk gewandeld door Noosa National park en 's avonds bij Jess thuis heerlijk gerelaxt!

Maandag de 20e zijn Renee en ik naar Rainbow Beach vertrokken voor onze tour naar Fraser Island. Alles was geregeld en geboekt dus gelukkig geen problemen hier! 's middags even het dorp verkent, daar waren we dus met 5minuten ook mee klaar. een ontzettend klein dorpje maar knus en gezellig.
Op dinsdag zijn we om 6u opgestaan om naar een dolfijnen te voeren. Daar eenmaal aangekomen vond ik het persoonlijk een beetje tegenvallen. Er waren 2 wilde dolfijnen te zien en er stonden minimaal 30 mensen in het water. In Coffs Harbour heb ik 8maanden geleden 15 meter van dolfijnen gesurft, of geprobeerd te surfen! Dus dit vond ik een beetje uitgemolken maargoed, het zat bij het pakket in dus dat was goed.
Die middag hebben we een briefing gehad voor Fraser Island, je kreeg de regels te horen die daar van kracht waren en wat je wel en niet mee moest nemen etc. Ook ontmoette je de groep waarmee je de komende dagen mee zou eten, slapen en leven.

Op Woensdagochtend was het dus om half 7 opstaan om voor het laatst te douchen en haren te wassen. Om half 8 werden we verwacht op de parkeerplaats om alles nog een keer te checken en alles in te laden. Renee en ik zaten samen in de Leadcar met de gids, er waren nog 3 andere four wheel drives waar andere backpackers moesten rijden.
Tegen half 11 waren we dan op fraser Island, de eerste Dingo's meteen gespot en daarna doorgereden naar Lake Wabby. Na 45minuten door de bush aanbeland op een zandverstuiving en aan de voet van die heuvel lag Lake Wabby. Het was erg bewolkt dus dat wa een domper, tegen de tijd dat wij terug waren bij de auto's begon het ook ontzettend te regenen!
Maar gelukkig had Mick, onze gids, tarps opgezet om daaronder te kunnen koken en een stel om onze tenten onder op te zetten. Die avond ben ik om half 10 naar mn tent gegaan, slapen in een lakenzak met een deken en m'n trui als kussen gebruiken zonder ook maar iets van een matras was een hele ervaring. Ik geloof dat ik ook pas na 3u goed in slaap ben gekomen..
De volgende ochtend zijn we vertrokken naar Eli Creek, kraak helder water en nog frisser en verser dan het meeste kraanwater. Erg goed om daar in wakker te worden dus!
Daarna doorgereden naar Indians Head alleen eenmaal boven begon het ontzettend te waaien en regenen dus dat verstoorde het (alsnog) mooie uitzicht. Na wat geluncht te hebben zijn we naar de Champagne Rockpools gereden om daar te kunnen zwemmen, erg jammer dat het regende maar desondanks was de temperatuur best te doen. Op de terugweg naar camp zouden we langs het schipwrak gaan maar het waaide en regende zo hard dat de meeste in de auto zijn blijven zitten om niet tot op het bot verweekt te zijn als je eenmaal terugkwam. Die nacht beter geslapen al deed mn rug weg wat meer zeer dan de dag daarvoor.
Op de laatste dag Fraser Island zijn we naar Lake McKenzie gereden, een uur naar het binnenland vanaf een van de resorts op het eiland. Eenmaal aangekomen weet ik waarom iedereen dat meer zo geweldig vind, het zand is wit en het water is een hele mooie kleur licht blauw. Het enige nadeel was dat het bewolkt was en er regen op komst was..

Die avond heerlijk genoten van een hete douche en een goede maaltijd met een biertje, en om 10u lag ik ook doodmoe in m'n bed.
Die dag erna zijn Renee en ik vertrokken naar Town of 1770. Halverwege nog een lekke band gehad met de bus dus met vertraging op bestemming aangekomen.
De volgende dag was het niet heel erg mooi weer, we hebben de hele middag een beetje gelezen, gechillt en verder eigenlijk niet zo veel want om kwart voor 3 werden we opgehaald om de Scooteroo te doen. Eenmaal daar mochten we niet zelf rijden aangezien wij geen rijbewijs hebben. Desalniettemin hebben we een hele toffe tijd gehad achter op de motor van 2 van de leaders, en die gaan soms met 100km per uur:)
Op de terugweg helemaal zeiknat geregend maar dat hoort bij de ervaring.

Maandagavond om 9u zou onze bus pas vertrekken dus wij hebben de dag doorgebracht met naar het strand gaan, lezen en wat boodschapjes te doen. De nachtbus naar Airlie Beach was niet echt een geweldige ervaring, steeds wakker worden van een stijve nek en wakker schrikken als de buschauffeur de kuilen in de weg niet weet te ontwijken. Die ochtend om 7u aangekomen op plaats van bestemming, een paar uurtjes geslapen en daarna zijn we wat wezen winkelen! Het leuke daarvan is dat de zomercollectie hier in de uitverkoop is en in Nederland komt de zomer er aan!
Gisteravond zijn Renee, David (een Oosterijkse jongen die dezelfde tour op Fraser island heeft gedaan en we sindsdien overal zijn tegengekomen) en ik uitgegaan maar op een dinsdagavond is er zelfs in Airlie Beach niet zo veel te doen..
Vandaag scheen de zon toen we opstonden, een erg vreemde verschijning de afgelopen week, we zitten in het Regenseizoen en het is de slechtste zomer sinds tijden hier dus er is vrij veel regen en weinig zon de afgelopen tijd.
Dus heerlijk een paar uur aan de Lagoon gelegen (het strand is hier geen goed idee vanwege de box-jellyfish, als je die tegenkomt kan je alvast je begrafenis regelen zegmaar..)
Morgen vertrekken Renee, David en ik voor een 2 dagen en 2 nachten zeiltour van de Whitsunday Islands, en als het zulk weer is als vandaag ben ik helemaal blij!

Nog 1.5 week voordat ik weer thuis ben en ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in..
Liefsxxxxxx

  • 29 Februari 2012 - 08:28

    Monique Van Der Beek:

    Ja het is alweer bijna zover dat we je op Schiphol kunnen begroeten. Als ik je reisverslag kan ik begrijpen dat je nog niet staat te trappelen om weer naar huis te komen. wat een vrijheid en wat een avontuur. Dat zal wel weer even wennen worden als je thuis bent. Wij vinden het echter wel weer leuk hoor om je te kunnen zien.
    Mayka en Kayli vertellen trots over hun grote nicht in Australie als ze de leuke sleutelhanger van jou laten zien.

    Geniet nog even van de laatste dagen en een hele goede terugreis gewenst en tot de 11e, want dan staan we je op te wachten.
    Liefs van ons allevier.

  • 29 Februari 2012 - 10:32

    Klazien:

    geniet er nog maar lekker van Lidewij. ILeuk dat je nu nog zo veel ziet.De tijd gaat nu opeens wel heel snel denk ik. Wij vinden het wel fijn dat je eindelijk weer thuis komt.
    Hier is het maar saai, maar je gaat natuurlijk wel weer iets anders spannends doen!!!. liefs Klazien

  • 29 Februari 2012 - 17:41

    Marijke:

    leuke ervaringen..ik ben wel een beetje jaloers.
    Idd nog anderhalve week. Annelijn haar kamer is bijna klaar, tegen die tijd is jouw kamer weer op orde, hoop ik. Maar jij slaapt overal tegenwoordig, lees ik, met of zonder stijve spieren.
    Geniet nog maar die laatste dagen
    Hier is het maar saai voor je denk ik

  • 29 Februari 2012 - 22:58

    Els:

    Hoi Lidewij, leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier nog de laatste dagen en alvast sterkte met de omschakeling....
    Liefs uit Borne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 15821

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: