Sydney, Blue Mountains en bankproblemen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Sydney, Blue Mountains en bankproblemen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Sydney, Blue Mountains en bankproblemen!

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

22 Mei 2011 | Australië, Sydney

Lieve Allemaal,

Hier even een berichtje vanuit Sydney. Woensdagochtend vroeg verzameld op Schiphol en daar kennis gemaakt met mijn reisgenootjes Jan en Iris. Na het inchecken en afscheid nemen van papa en mama zijn we toch maar richting onze gate gelopen en toen realiseerden we ons wel echt dat het avontuur nu toch echt wel begonnen was. Na 45min vliegen kwamen we aan op Londen waar we 4uur moesten wachten. Met wat geleende ponden van Annelijn (dankjewel schat!) hebben we wat te drinken gehaald om het wachten toch wat aangenamer te maken. De vlucht richting Singapore duurde 12 uur. 12uur in dezelfde houding zitten en niet goed kunnen slapen is toch niet erg ideaal kwam ik na de eerste 3uur toch wel achter. Ik heb uiteindelijk toch nog een paar uurtjes slaap kunnen vatten en de rest heb ik gedood met films kijken, tv series en muziek. (Met Qantas vliegen is zo slecht nog niet, je hebt een eigen tvscherm in je stoel voor je zitten en er staan allemaal nieuwe films op en zo veel tv series dat het allemaal te veel is om te kijken)
Eenmaal in Singapore aangekomen hebben we ons allemaal even opgefrist en na een uurtje konden we het vliegtuig weer in om vervolgens in 6uur richting Sydney te vliegen. Gelukkig waren de 3 stoelen voor ons vrij dus heb ik heerlijk languit liggen slapen!

Na de douane en security eindelijk op Australisch grondgebied. na een halfuurtje wachten werden we opgehaald door een busje die ons naar het hostel zou brengen. We zitten op een ideale plek. Het hostel staat aan de rand van Chinatown en 25minuten lopen van de haven en we zitten aan het begin van de hoofdweg, George street! Daar eenmaal aangekomen snel de bedden opgemaakt en heerlijk te hebben gedoucht hebben we wat eten gehaald en uiteindelijk ons bedje in. Iris en ik sliepen samen op een kamer en hadden een lange en heerlijke nacht voor ogen maar onze oudere Aziatische roommate gooide toch wel roet in het eten. Ze snurkte nog erger dan ik mijn mama ooit heb horen snurken en zij moest er minstens 3x per nacht uit om naar het toilet te gaan. Allemaal met rugzak inclusief een belletje waar je helemaal gek van werd.

Op donderdag werden we om 9.30u verwacht op WorknHoliday, de partnerorganisatie van de organisatie waarbij ik mijn reis heb geboekt, voor een presentatie. Na eindeloos zoeken kwamen we een half uur te laat aan en hebben we toch wel handige info gekregen. We moesten nog even langs de bank om onze Australische bankrekeningen te activeren en toen begon het gedonder. Ik wilde met mijn Nederlandse bankpas geld opnemen maar er waren zoveel opties waaruit je kon kiezen dat ik de verkeerde optie koos en toen zei het apparaat dat mijn pincode ongeldig was. Dus na 3x proberen in paniek mama gesmst en even overlegd wat nou het beste plan was. Gelukkig heeft ze het allemaal kunnen regelen en na veel gesms, gemail en gebel kan ik nu weer geld opnemen met mijn rabopasje.

Daarna zijn we richting de Hotspots van Sydney gelopen, The Opera House and Harbour Brigde. Die avond organiseerde het hostel een Aussie BBQ. voor $5 kon je mee-eten en wat te drinken krijgen. En ik moet zeggen dat dat kangaroevlees helemaal nog niet zo slecht smaakt! 'S avonds zijn we samen met een stel Duiste jongens naar de bar tegenover het hostel tegaan om wat te drinken. Uiteindelijk zijn Jan, Iris, Max (een van de Duitse Jongens) en ik naar een andere bar/club gegaan. Allemaal reuze gezellig met een live bandje en leuke mensen. Tegen half 2 lagen we allemaal wel helemaal bekaf op bed en verlangden Iris en ik toch wel naar een goede nacht slapen maar onze Aziatische roommate was er ook nog.

Vrijdagochtend zijn we dus maar eerst naar de receptie gegaan om van kamer te wisselen en nu slaap ik op de kamer met 2 Duitse meisjes. Iris is vanochtend vertrokken naar Tamworth voor een cowboycurses. Vrijdag om 1u nog naar WorknHoliday voor een presentatie over Jobsearch. Wij wilden die middag nog met de ferry richting Manly om de pacific te zien maar dat ging niet door omdat we uiteindelijk pas om half 4 het gebouw weer verlieten. We hebben boodschapjes gedaan in Haymarket, een grote chinese markt waar ze echt van alles verkopen! Daarna nog even door naar de supermarkt voor de resterende boodschappen. Het valt me echt ontzettend tegen hier qua prijzen allemaal. Het is hier zo ontzettend duur allemaal! Dat is echt niet meer grappig. Als je van je geld afwil moet je vooral hier heen komen hihi!
Vrijdagavond maar redelijk vroeg gaan slapen want zaterdochtend ging de wekker vroeg voor een dagtrip naar de Blue Mountains.

Zaterdagochtend om 7u vertrokken uit het hostel. We hadden de tour geboekt via een bureau dus we gingen met gids en nog een stel mensen van allemaal verschillende nationaliteiten richting de Blue Mountains. Tegen 9u waren we in de Blue Mountains national Park. Daar hebben we wilde kangaroes gezien, echt onzettend gaaf! Een baby kangeroe vond ons kennelijk ook wel leuk want die ging er voor liggen en poseeerde voor de foto! het zijn allemaal wilde dieren maar je kan op 3meter afstand komen, echt tof!
Daarna doorgereden naar een plaatsje waar ik de naam alweer kwijt ben en even over de lokale markt gelopen en wat water ingeslagen voor de wandeltochten!
Daarna zijn we, na een aantal stops met ongekend mooie uitzichting, richting de Wentworth falls gereden. Daar zijn we met 9man naar beneden gelopen, super vermoeiend want het waren bijna allemaal trappen. Maar de uitzichten waren het dubbel en dwars waard! De Wentworth falls stelt verder eigenlijk niet zo veel voor, vooral niet vergeleken met de Niagra Falls die ik samen met familieleden vorige zomer heb bekeken, maar de uitzichten over de Blue Moutains waren echt van ongekende schoonheid!
Daarna doorgereden naar de grootste plaats in de Blue Mountains (ook daarvan ben ik de naam kwijt hihi) en zijn we daar naar beneden gelopen door het regenwoud en hebben de Three Sisters bekeken. Dat is de beroemdste rockformatie van de Blue Mountains maar persoonlijk vind ik ze nogal overschat.
Gelukkig hoefde we niet naar boven te lopen want we gingen terug met swerelds stijlste trein. Die trein ging 52 graden omhoog, echt doodeng want je rijd ook nogeens achteruit (En zoals sommige mensen wel weten ben ik daar helemaal geen fan van) maar je had echt ongelofelijk mooie uitzichten over de Blue Mountains!
Daarna zijn we weer terug gereden naar Sydney, heb er niks van meegekregen want heb geslapen, het was echt een slopende dag! Terug in het hostel hebben we een hete douche genomen en eten gekookt. Daarna zijn ben ik samen met Iris, Jan, Nicolas, een Franse jongen die ook meeging naar de Blue Mountains en Hugo, een Britse jongen, uit geweest in Sydney. Weer naar een toffe club/bar geweest met een ontzettend toffe live band waarvan de zangeres iets weg had van Rihanna. Om 2u lag ik helemaal bekaf in bed.

Vanochtend heb ik Iris afgezet op het Central Station, wat echt direcht naast ons hostel zit, ideaal! Daarna weer heerlijk mijn bedje ingekropen en voor het eerst in dagen weer voldoende slaap gekregen. Vanmiddag even heerlijk gerelaxed in het hostel en daarna toch maar even wat boodschapjes gedaan, zonnebrand is hier toch wel handig hebben we gister ondervonden!
Straks even boodschappen doen voor het avond eten en vanavond maar lekker chillen denk ik zo.

Voor zover het er nu uitziet blijven Jan en ik tot woensdag in Sydney. Dan kunnen we de bankpassen ophalen van onze Australische rekeningen en gaan we richting het noorden via de Oostkust. We zitten nu in een internetcafe waar we gratis kunnen internetten maar waar de mensen je wel allemaal dingen willen aansmeren wat betreft trips etc.

Liefs en een dikke kus,
Lidewij

  • 22 Mei 2011 - 08:30

    Jan M.:

    Da's dus heel gaaf.
    Hier komt nu een bleek zonnetje door na een noodzakelijk regenbuitje.
    Doe je voorzichtig met de kangeroes? Zeker als je ze op eet??!!

  • 22 Mei 2011 - 16:04

    Anneroos:

    Zoo ff een hele beschrijving, maar echt super vet! Echt gaaf;) Blij dat je het zo naar je zin hebt, en ook zeker relaxt dat je rekening het weer doet haha!

    Liefde Roos

  • 22 Mei 2011 - 17:21

    Marijke:

    en nu maar verder met genieten....
    uitrusten, kijken en ervaren....

  • 22 Mei 2011 - 19:07

    Monique:

    Hoi, Fijn dat je heelhuids aangekomen bent. Wat een boel indrukken heb je gelijk al opgedaan. Het klinkt geweldig. Zu al weer uit naar je volgende bericht. De groeten van ons allevier.

  • 23 Mei 2011 - 15:11

    Jannette:

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en al zoveel hebben ondernomen. Succes met de bankpassen. Groeten aan Jan.

  • 23 Mei 2011 - 20:44

    Els M:

    wat heb je al veel beleefd; je gaat er toch niet naar toe om te slapen....
    liefs Els

  • 24 Mei 2011 - 15:18

    Hans:

    stijlvol dat je die watervallen even dist 'het zijn niet de niagara falls' :)

    veel plezier daar nichie!

  • 24 Mei 2011 - 21:00

    Sil:

    Geniet pop! En dat slapen komt wel haha kus Xx!!

  • 24 Mei 2011 - 21:18

    Klazien:

    hartstikke goed . Wat maak je al veel mee. nog heel veel plezier liefs klazien

  • 25 Mei 2011 - 14:19

    Anne-marel:

    Super meid, je maakt echt al veel mee!
    ben benieuwd naar je volgde verhaal!
    geniet ervan..
    xx.

  • 25 Mei 2011 - 18:08

    Maaike:

    Fijn dat je het zo leuk hebt! :)_x

  • 31 Mei 2011 - 19:28

    Joyce:

    Meid! :D
    Wat moet jij het ontzettend gaaf hebben daar als ik dat zo lees?
    Blij dat de bankproblemen over zijn, want dat kan echt nog wel eens een heel gedoe zijn in zo'n ander land. Is Jan degene met wie je door heel Australie trekt? Of alleen aan het begin van de trip?
    Nou meid, geniet! Ga snel ook je andere verhalen lezen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 15824

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: