Newcastle, Port Macquarie en te veel wijn! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Newcastle, Port Macquarie en te veel wijn! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Newcastle, Port Macquarie en te veel wijn!

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

30 Mei 2011 | Australië, Port Macquarie

Lieve allemaal,

Ik moet even terug naar vorige week want daar was ik gebleven met mijn verslag. Vorige week zondag heb ik Iris afgezet op het Centraal Station en verder heb ik die dag niet ontzettend veel gedaan. 's Avonds heb ik samen met een Amerikaanse jongen, Alex en Jan gekaart, heel veel gekaart. Op zondagavond is er toch niet ontzettend veel te beleven in Sydney.
Maandag zijn Jan, Nicolas, een fransoos en ik naar Manly gegaan, een suburb van Sydney. Eerst langs de grootste bioscoop van de wereld? want die jongens wilde naar de nieuwe Pirates film. En ik liep daar tegen een gebouw van de RABOBANK aan.. echt ontzettend handig als ik nog een keer problemen met mijn bankpas heb.
Na een halfuurtje met de ferry met ontzettend mooie uitzichten over Sydney met al haar highlights, aangekomen op Manly. Manly beach lag op 10minuten lopen daar vandaan. Het uitzicht was echt super mooi. We hebben de hele middag op het strand gelegen en heerlijk gerelaxed. Het water was te koud om in te zwemmen maar lekker om met je voeten in te gaan!
Die jongens zijn daarna doorgegaan met de bus naar het volgende strand maar ik ben daarna een beetje manly centrum gaan bekijken. &Ik heb een hele toffe sweater gescoord! Nadat Jan en Nicolas een half uur te laat waren voor de ferry hebben we de laatste ferry gepakt terug naar Sydney. Vanaf Circular Quay heb ik de trein terug genomen naar Central Station. Het begon te regenen en ik had niet erg veel zin om nog een half uur te lopen..

Dinsdag hebben Jan en ik eigenlijk niet ontzettend veel uitgevoerd. Lekker een kop koffie gehaald en even op internet, boodschappen doen en 's avonds kaarten met een stel leuke mensen van het Hostel.
Woensdag was eigenlijk het plan om te vertrekken richting Newcastle maar de Greyhound bus zou om 7u 's ochtends vertrekken en we konden pas om half 10 onze australische bankpassen ophalen. We hebben de reis richting Newcastle toch maar een dag uitgesteld. Nadat we de bankpassen hebben opgehaald zijn we richting de Operahouse gelopen en nog een stel super mooie foto's gemaakt. Daarna ben ik een beetje gaan winkelen en Jan is richting de Sydney Tower gegaan maar hij kwam van een koude kermis thuis.
Donderdag om 7u zaten wij in de bus richting Newcastle, een stad op 2,5 uur ten noorden van Sydney. daar aangekomen kwamen we bij het hostel. Een oud Herenhuis waar alles kraakt en slecht is geisoleerd maar het ziet er echt super mooi en gezellig uit. Overal zithoekjes en openhaarden.
Die middag ben ik richting het centrum gelopen en richting de oceaan. Mooie wandeling gemaakt en grappige en leuke winkeltjes tegen gekomen.
Die avond werd er in het hostel een gratis aussie BBQ georganiseerd in een pub aan het water. Samen met een heel stel andere mensen uit het hostel zijn we daar heen gegaan en na het eten een spelletje triviant gespeeld. Het waren trouwens echt kutvragen die ik echt niet kon beantwoorden dus we hebben met ons groepje ook ontzettend verloren!
Vrijdag was het weer een keertje mooi weer dus ik ben naar de lokale surfbeach gegaan en daar naar de vuurtoren gelopen in de hoop nog wat walvisse en dolfijnen te spotten maar helaas.. Wel heerlijk op het strand gezeten en een boekje lezen en heerlijk genieten van de zon en het uirzicht.

Die avond ben ik samen met Alex, een Nederlander uit Utrecht, samen uit eten geweest bij een gezellig italiaans restaurantje in Newcastle. Daarna zijn we de pub ingedoken en ik kwam mijn nieuwe roommates daar ook tegen. Ik lag op een kamer met 3 kerels dus dat was in het begin even slikken maar het is allemaal goedgekomen. In die pub was een liveband en de bovenverdieping was een nachtclub. We waren er al vrij vroeg maar het uitgaan begint hier een stuk eerder, tegen 11u was het ook echt vol! Tegen 12u waren er echt veel meisjes zo bezopen als maar kan, en ik hoorde van mijn roommates dat er in Newcastle een groot alcohol probleem is onder de jeugd. (Zelf heb ik me goed gedragen hoor! Na 2 wijntjes had ik het ook wel gehad want de mensen zijn hier nog lomper dan op Boerenmaandag in Nijkerk)

Jan is zaterdag vertrokken naar Byron Bay, dus ik ben nu helemaal alleen. Wel even spannend maar ook wel leuk!
Zaterdag hebben Alex en ik een wijntour gedaan in de Huntervalley. We zijn langs 4 verschillende wijngaarden gereden en daar 7verschilende wijnen geproeft. Super lekker allemaal maar als je om half 11 al aan de wijn zit moet er ook goed gegeten worden. Er was ook een kaasmakerij bij een van de wijngaarden en daar heeft de hee groep zich tegoed aan gedaan. Daarna een lunch gehad in het toeristencentrum. Er was eenH hocolat en Fugde shop en een Brits snoepwinkeltje en in beiden kon je zoveel proeven als je wilt (gelukkig hadden we eerst de lunch en niet andersom..) en een winkeltje met kerstspulletjes die 12maanden open is. (het is trouwens nog maar 31weken tot kerst..)

Gister ben ik om half 10 in de bus gestapt richting Port Macquarie en na 4 uur in de bus ook aangekomen in het hostel. Ik heb daarna even boodschapjes gedaan en even langs het stadje bekeken.
En gisteravond b ik samen met nog een stel mensen uit het hostel, het is hier niet ontzettend groot, ook wel eens leuk, films gekeken.
Vandaag regent het al de hele dag en eigenlijk wilde ik naar het koala ziekenhuis hier 15min vandaan maar dat heb ik uitgesteld. Gelukkig kan iemand van het hostel ons tegen kwart voor 3 die kant op brengen met een busje en dan zijn we op tijd voor de tour en het voeren.. Ik hoop dat het wat is!

Liefs en een dikke kus!

  • 30 Mei 2011 - 10:40

    Annelijn:

    Aaawh het klinkt echt allemaal superleuk.
    &ik zit heir gewoon saai op school heb net talendorp engels gehad, dikke stress gek, maar volgens mij ging het wel redelijk! vanmiddag om 4uur staat mijn cijfer op magister, dus dat laat ik dan wel weten!
    Ik ben echt zwaar jaloers op al je leuke verhalen, ik kijk uit naar je volgende verslag. Liefs vanaf het Corderius College.

  • 30 Mei 2011 - 17:30

    Klazien:

    leuk weer je reisverslag. Het koala ziekenhuis lijkt me ook wel wat om heen te gaan, die beestjes zien er altijd zo lief uit. Benieuwd of je er nog komt .
    Met de kinderen en school gaat het prima, nog een paar weekjes en dan heb ik ook vakantie en we gaan waarschijnlijk gewoon naar Oostenrijk of Italie. doeg doeg liefs Klazien

  • 30 Mei 2011 - 20:23

    Els Borne:

    ik krijg een vakantie gevoel bij het lezen van je verhalen...leuk hoor
    geniet ze .Liefs Els

  • 31 Mei 2011 - 11:55

    Laurien:

    Liedelwij!Wat een leuk verhaal weer, maar waar blijven de foto's!! Veel plezier daar!x Laurien

  • 02 Juni 2011 - 11:20

    Gerwin:

    Lomper dan op boerenmaandag? Daar wil ik niet eens aan denken.

    Leuke verhalen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 15825

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: