Coffs Harbour en een weekend Byron Bay! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Coffs Harbour en een weekend Byron Bay! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Coffs Harbour en een weekend Byron Bay!

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

15 Juni 2011 | Australië, Coffs Harbour

Lieve allemaal,

Ik heb de afgelopen tijd zoveel meegemaakt dat ik helemaal vergeten ben om er een nieuw verslag op te zetten.
Na veel te veel regen in Port Maquarie ben ik samen met een Duits meisje, Amelie, doorgereist naar Coffs Harbour. Hier hebben we een aanbod gekregen voor super goedkope surflessen. $25 dollar voor een 2uur durende les inclusief alle materialen. Amelie was er vooral erg blij mee aangezien zij in Manly voor een surfles $60 betaalde.
Ik heb die donderdag, vrijdag en zaterdag een surfles genomen. Donderdag was het voor de eerste keer surfen niet echt geweldig, de golven kwamen van alle kanten en het weer was heel erg slecht. Die vrijdag en zaterdag was beter, strak blauwe lucht en heerlijke temperaturen. Amelie vertrok op vrijdagmiddag aangezien zij in 10dagen van Sydney naar Brisbane wilde reizen en hier niet haar tijd wilde verdoen..
Zaterdag na de surfles kon ik mijn kamer niet in omdat de mensen van de receptie dachten dat ik al uitgecheckt had, en ik kon ook geen andere electronische sleutel krijgen aangezien de receptie gesloten was.. Dus ik heb toen gezellig gekletst met een Duitse jongen, Simon en een meisje uit Zweden, Frida.
Die avond hebn ik samen met Frida, Simon, David, een Ierse jongen die hier een vaste baan heeft en Thomas en Annette, een stelletje uit Noorwegen lekker gechillt en daarna zijn Frida, Simon, David en ik uitgeweest in Coffs Harbour. Al met al een erg geslaagde avond met veel drank =)

Die zondagochtend ging de wekker alweer vroeg aangezien ik een baantje heb gekregen in het hostel, ik maak 2uur per dag schoon in ruim voor gratis accomodatie. Een hele relaxte deal aangezien ik 26$ per nacht bespaar. Nu ik dit baantje heb, heb ik ook gesolliciteerd voor een baantje waarbij ik geld kan verdienen in de stad hier.
Die middag zijn we met z'n 6en naar het strand geweest om onze kater er uit te slapen en om te surfen en David kwam met het idee om de BBQ op het strand aan te zetten en dat hebben we dus ook heerlijk gedaan =)
En die avond was ook de laatste avond voor Thomas en Annette dus dat hebben we ook even klein gevierd.

Op Maandag zijn Frida en ik hier de stad in geweest om naar een baantje te zoeken. We kwamen er echter achter je overal een CV voor nodig hebt, en een licence. Een licence om alcohol te schenken en een licence om in een een cafe te werken waar ze een gokautomaar hebben. Heel erg irritant dus.
Die avond hebben we dus besteed aan het maken van een groffe opzet van een CV. Erg veel gelachen want iedereen kwam met de meest vreemde ideeen.
Dinsdag waren we van plan om de CV's uit te delen maar we hebben ze maandagavond niet afgekregen dus zijn we (Frida, Simon, Arminda (een meisje uit Spanje) en ik) die dinsdag met de auto naar Dorrigo gereden. We zijn naar een ontzettend mooi uitzichtpunt gereden en daarna richting Dorrigo National Park. We hebben daar de skywalk gedaan, het werd allemaal veel mooier en groter aangeprijst dat het allemaal was, maar het uitzicht was echt ontzzettend mooi! De laatste stop was de Dangar Fall's. We zijn daarnaar beneden gelopen en een aantal mooie foto's gemaakt. Ik moet zeggen dat de Dangar Fall's beter en mooier zijn dan de Wentworth Fall's in the Blue Mountains maar het is steeds nog een beetje jammer vergeleken met de Niagra Falls. Die avond kwam David langs, hij woont in een appartement in Coffs Harbour aangezien dat voor hem voordeliger is, en we hebben met z'n 4en een ontzettend gezellige avond gehad!

Woensdagmiddag ben ik samen met Frida, Simon, Arminda, Matthew (een beetje rare maar wel aardige kerel uit Canada) en nog een jongen uit de UK waarvan ik de naam vergeten ben naar de Ropeswing geweest. Je spring dus eigenlijk vanaf een touw de rivier in. Maar alleen met vloed anders dan gebeuren er ongelukken! Het lullig was alleen dat mijn schouder ontzettend veel pijn deed nadat ik in het water was gesprongen.. Niet echt geweldig maar het was toch een gezellige middag =)
Donderdagmiddag was het plan om te gaan vissen en het op de BBQ te gooien maar er was te veel miscommunicatie tussen ons allemaal dat dat plan niet doorging. We hebben uiteindelijk wat plannen gemaakt om naar Byron Bay te gaan voor een weekend, Frida, Simon, David en ik. Verder hebben we onze CV's eindelijk afgekregen en uitgeprint, voor zulke dingen maak je geen tijd als je het naar je zin hebt!

Vrijdagochtend tegen 11u zijn Frida en Simon vertrokken richting Byron Bay. Ik moest schoonmaken tot 12u en daarna ben ik naar de stad gegaan om cv's uit te gaan delen en tegen 3u was ik weer terug in het hostel en heb ik mijn spullen bij elkaar gepakt en de tijd gedood met lezen en chillen tot David mij zou oppikken tegen 6u half 7. Tegen 7u was hij er eindelijk en zijn we richting Byron Bay gereden wat ons ongeveer 4u duurde. Halverwege kwamen we in de discussie over de hoofdstad van Nederland wat toch echt Amsterdam is. Maar David beweerde bij hoog en laag dat het Den Haag was aangezien daar de overheid zit etc.! En uiteindelijk kwamem we er ook achter dat hij heeft gereist met de neef van een vriend van papa. Echt super bizar allemaal, je bent aan de andere kant van de wereld en toch komt iedereen dezelfde mensen tegen!
Die avond in Byron Bay uitgeweest en ook hier kwamen we weer dezelfde Ierse jongens tegen die ook in hetzelfde hostel hebben gezeten in Coffs Harbour. Echt super grappig alllemaal maar ook niet zo gek aangezien iedereen dezelfde kant op gaat.
Zaterdagmiddag kwamen we allemaal een keer ons bed uitrollen en zijn we naar het strand gegaan, het was niet heel erg mooi weer dus dat viel erg tegen maar het blijft winter in Australie!
Zaterdagavond hebben we een BBQ gehad in het hostel en hebben we een stel leuke andere Duitse mensen ontmoet en ook een maffe vent uit LA. De hele avond gekaart, vooral spelletjes waarbij er gedronken moest worden. Die avond zijn we weer uitgeweest en zijn we weer in dezelfde club terecht gekomen als die avond ervoor terwijl we allemaal zeiden dat we naar een andere club wilde gaan..
Zondag hebben we ook tot laat geslapen en daarna zijn Frida en ik even de winkels gaan bekijken en ergens koffie gedronken. 'savonds met thuis geskypt en daarna weer uitgeweest. Maandag was de Queen's Birthday en dat was een nationale feestdag dus het was net in Nederland een lang weekend!

Maandagmiddag zijn David, Simon en ik weer terug gereden naar Coffs Harbour. David vanwege werk, Simon omdat hij richting Sydney moest om een auto te kopen en een vriendin op te halen van het vliegveld en ik omdat ik wil kijken wat de cv's opleveren.
Gisteren hebben Simon en ik eigenlijk niet zo heel veel uitgevoerd. Een beetje films gekeken en 'savonds was er free pizza and movie night dus dat hebben we gedaan. Die avond heb ik Simon naar het station gebracht omdat hij de nachttrein nam naar Sydney.
Vandaag ben ik met Matthew en Henrik (een Zweed uit Stockholm en een collega van Mattew) naar de stad gegaan.

Wat mijn verdere plannen zijn weer ik nog niet maar dat hangt af of ik werk kan krijgen in Coffs Harbour. Ik hoop dat ik wat heb voor volgend weekend en anders ga ik door richting het Noorden om daar werk te zoeken!

Liefs en een dikke kus!

  • 15 Juni 2011 - 14:21

    Klazien:

    klinkt goed allemaal. Je hebt zo te lezen al veel mensen ontmoet. Wij zijn net terug van een lang weekend . ook leuk.
    geniet nog lekker liefs /klazien

  • 15 Juni 2011 - 16:43

    Marijke:

    leuk verslag, veel feesten en chillen, maar doe je je was ook wel eens?

  • 16 Juni 2011 - 05:52

    Lidewij Peters:

    Ja mam, ik doe mijn was ook wel eens! Anders dan moet ik al mijn ondergoed binnenstebuiten gaan dragen en daar heb ik toch niet zo heel erg veel zin in! xx

  • 16 Juni 2011 - 19:56

    Peter:

    Hey Lidewij,

    Volgens mij heb je het goed voor elkaar in Down Under of niet... Klinkt best goed allemaal: feestje hier, bbq daar. Geniet er goed van!

    Groetjes,
    Peter

  • 17 Juni 2011 - 08:36

    Annelijn:

    Zit nu op school. eerste drie uur vrij, viel uit, heel fijn! maar ik ben het met Klazien eens, al veel mensen ontmoet. Iemand uit Canada, iemand uit Sydney, uit Duitsland, allemaal heel erg leuk! Tot skypse zondag!
    xxxxxx

  • 17 Juni 2011 - 20:50

    Els Borne:


    hoi Lidewij de juf kan het niet laten ...de examens zijn geweest..... Ned. was moeilijk maar jii hebt heel leuk gereisddddd zo te lezen. Ik geniet van je verhalen. Misschien zondag mee skypen in Nijkerkerveen??
    liefs Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 15820

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: