Coffs and Coolangatta - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Coffs and Coolangatta - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Coffs and Coolangatta

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

30 Juni 2011 | Australië, Coolangatta

Lieve allemaal,

Het heeft even geduurt voordat ik weer tijd had en genoeg had meegemaakt om weer een nieuw reisverslag te plaatsen. De dagen gaan hier zo snel dat ik toch echt wel een nieuwe blog er op moest zetten anders zou ik het zelf ook allemaal vergeten!
De dinsdag nadat ik Simon heb afgezet op het station in Coffs heb ik samen met Henrik en Matthew de dag doorgebracht met chillen, winkelen en verder eigenlijk niet zo veel. En die woensdag er op trouwens ook. Woensdagavond was er een van de belangrijkste rugby wedstrijden van het jaar, New South Wales tegen Queensland. Iedereen in de pub was helemaal in het blauw (de kleur van NSW) en heel erg fanatiek aan het schreeuwen en druk doen. Erg grappig om te zien allemaal vooral omdat Matthew, Henrik en ik geen idee hadden waarover het allemaal ging. Gelukkig was Chris, een Aussie jongen uit Sydney die naar de uni ging in Coffs, er om alles uit te leggen etc.
Het meest grappige was nog wel dat Henrik een rood shirt aan had, wat niet bij iedereen in de smaak viel aangezien dat de kleur was van Queensland.. Na de locale pub zijn we uitgeweest In Coffs, naar The Coffs Hotel. En ook hier stond alles in het teken van de wedstrijd! En ook hier werd Henrik niet door iedereen zo vriendelijk aangekeken hihi.

Die donderdag erna had ik eigenlijk een beetje een kater dus het was in de ochtend schoonmaken geblazen en verder heerlijk lezen, tvkijken, chillen en even naar het strand.
Die avond was er een gratis wijn en kaas avond in het hostel. De kaas was niet ontzettend geweldig (maar ik ben ook niet snel tevreden wat kaas betreft) en de wijn was te doen! We hebben en erg gezellige avond gehad met de mensen van het hostel.
Er waren aardig wat mensen aanwezig in het hostel aangezien de hele week het ontzettend had geregend. De highway tussen Port Maquarie en Coffs Harbour was afgesloten dus een stel mensen die richting het zuiden wilden reizen zaten vast in Coffs.
Ik vond dat persoonlijk niet zo erg wat het waren erg leuke mensen!
Die vrijdag was weer een dag als zovelen. In de ochtend schoonmaken, en smiddags ben ik de stad in geweest om op jobhunt te gaan maar helaas..
's avonds heb ik met Matthew en Henrik gechillt en te veel rum gedronken. Het was hun laatste avond in Coffs Harbour want zaterdag zouden ze weer weggaan om te vissen.
Zaterdag ben ik nog even gedag wezen zeggen tegen die jongens, was ik niet van plan aangezien ze om 7u in de ochtend zouden vertrekken maar ze vertrokken uiteindelijk pas om half6 in de avond..
Zaterdagavond kwam Simon ook weer terug vanuit Sydney, samen met Simona. Weer een gratis wijn en kaas avond en het was weer erg gezellig met de mensen die (nogsteeds) vastzaten in Coffs Harbour.
Zondag was weer een hangover dagje, al was die niet zo erg als zaterdag (gelukkig!) en ik ben met Simon en Simona naar het strand geweest. Heerlijk weer dus lekker een boekje lezen en relaxen.

En Zondagavond heb ik lekker gehangen en gechillt met Sarah (een ander meisje dat schoonmaakt voor gratis accomodatie) en Liam (Sarah haar vriend en hij rijd met de bus) en Ali. Ali is een geval apart. Hij werkt al 1,5 jaar in het hostel voor gratis accomodatie en werkt daarnaast ook in een cafe. Hij komt uit Indonesie en is echt een ontzettend leuke en relaxte jongen. Maar hij heeft wel een slechte gewoonte om te vloeken in elke vreemde taal die hij kent! (Neuken in de keuken is zijn favoriete nederlandse zinnetje en hij gebruikt het om te zetten dat iets hem spijt, dus dan weet je wel wat voor typje het is haha!)

Die Dinsdag ben ik naar de stad gegaan om mensen over te halen om mij werk te geven maar weer tevergeefs.. En verder naar de bieb voor gratis internet. En ik zag op Facebook dat Matthew en Henrik weer terugwaren van het vissen. Wat ik erg leuk vond aangezien de highway weer open was en het weer een stuk rustiger was in het hostel. Die avond heb ik dus lekker met Henrik en Matthew gechillt. Matthew ging weer terug naar de boot aangezien hij weer verder ging vissen en Henrik bleef in Coffs Harbour want hij ging terug naar Zweden voor een aantal weken. Ik heb hem op donderdagmiddag afgezet op het station in de trein richting Sydney.

Op vrijdag brak de hel los want Jenny, een oude zuurpruim die ook werkt voor accomodatie in het hostel begon zichzelf te bombarderen als haar supervisor over mij en Sarah. Een echt kreng, en gemeen! Dus ik heb gezegd dat ik aan het eind van de week weg zou zijn. Ik ben vrijdagmiddag nog richting de botanical Gardens gegaan en terug gewandeld richting het hostel en ondertussen Frida gebeld en gevraagd wat haar plannen waren. Zij zat op dat moment in Coolangatta en was op zoek naar werk.
Het weekend heb ik doorgebracht met Arja. Een meisje uit Finland dat hier stage loopt als een dierenarts. Een super leuke meid en we hebben lekker gechillt en zaterdagavond uitgeweest! Zondag zou ik tegen 5u in de avond vertrekken dus Arja en ik hebben samen hij een cafe geluncht en daarna lekker een filmpje gekeken en gewacht tot mijn bus zou vertrekken!

Ik moet zeggen dat reizen niet mijn favo bezig heid is. 6,5u in een bus zitten is echt verschrikkelijk! Maar ik ben uiteindelijk tegen half 12 aangekomen in Surfers Paradise waar Frida en een vriend van haar Greg, mij hebben opgepikt om naar het hostel te gaan.
Maandag was uitslaapdag, voor zover je het uitslapen kan noemen want het gratis ontbijt is er tot 9u! Daarna zijn Frida en Greg wezen surfen en heb ik op het strand liggen slapen! En daarna zijn we naar een outletmall gereden die ook nog eens uitverkoop had om een wetsuit te kopen. Ik heb uiteindelijk ook een goedkoop maar kwalitatief goede wetsuittop gekocht. Die avond heeft Greg voor Frida en mij gekookt en zijn we die avond naar een cafe geweest met live muziek! Een super leuke avond maar vermoeiend!

Dinsdag was het nog meer surftijd! deze keer ben ik wel het water in gegaan en het ging nog wel redelijk.. oefening baart kunst!
Die avond was er een BBQ in het hostel en ik heb me goed vermaakt met Frida, Greg en Arlo (een jongen uit de US)
Gisteren ben ik met Arlo en Susan (een meisje uit Canada) naar Coolangatta geweest. We hebben een beetje rondgelopen en de stad bekeken en uiteindelijk zijn Arlo en ik teruggelopen naar het hostel. (Susan moest om 3u een vliegtuig hebben richting Sydney) en gisteravond lekker relaxt een filmpje gekeken met Arlo terwijl Frida een proefwerkavond had in een restaurant in de buurt.

Coolangatta ligt aan de Gold Coast, wat eigenlijk heel erg verwarrend is want het is een kust van tientallen kilometers lang met daaraan plaatjes die allemaal aan elkaar gegroeid zijn. En ik weet niet zeker of ik het hier wel leuk vind... Ik kan hier misschien een schoonmaakbaantje krijgen voor gratis accomodatie maar ik zit nogsteeds in dubio!

Liefs. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Juli 2011 - 09:34

    Marijke:

    ik lees dat het goed met je gaat. Je veel mensen ontmoet, leuke en soms ook minder leuke. Nog geen verveling?

  • 03 Juli 2011 - 11:01

    Klazien:

    he Lidewij,
    ik heb je verslag gelezen Gaat het surfen al goed? Ik kijk uit naar nog meer spannende dingen , die je gaat meemaken. Heb je al veel foto's gemaakt? We zien het wel.
    doeg liefs Klazien, ook van Wim natuurlijk

  • 07 Juli 2011 - 14:11

    Amee:

    hey lieve Lidewij,

    ik dacht ik ga nu toch echt eens even je wbjn site bijlezen!!:D
    zelf was ik erg druk en op vakantie @ Italie...maar nu wel lekker even je Blogs gelezen:D
    ik blijf je volgen!! have Fun!;)

    xxx amee

  • 23 Juli 2011 - 22:22

    Yvonne:

    Ha die Lidewij.

    Het lijkt me echt geweldig om te doen, wat jij nu doet........geniet ervan!

    groeten vanuit het Veen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 15829

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: