Cooly - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Cooly - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Cooly

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

26 Juli 2011 | Australië, Coolangatta

Lieve allemaal,
Het heeft even op zich laten wachten maar ik moet zeggen dat ik ook niet erg veel tijd heb gehad om er een nieuw verslag op te zetten.

Ik ben een paar weken geleden naar het Currumbin Wildlife sanctuary geweest, een soort dierentuin met allemaal inheemse Australische dieren. Ook zijn er hier veel inheemse planten en bomen, het leuke van de bomen is, is dat ze niet hun bladeren maar hun bast verliezen in de herfst, ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Samen met Frida en Arlo heb ik er die middag doorgebracht met kangaroes voeren en een zoutwaterkrokodil bekijken (dat beest is gigantisch!) Het plan was om richting een nationaal park te gaan maar daar hadden we de tijd niet voor, dus dit was een goed en gezellig alternatief!
Die zaterdag erna zijn we met een stel mensen van het hostel uitgeweest in Surfers. Het was opzich erg gezellig met de mensen die er waren maar de uitgaansgelegenheden waren niet veel soeps. Het zijn alleen maar clubs en weinig gezellige kroegjes, maar al met al hebben we een leuke avond gehad. De bus terug was echt een verschrikkelijke hel. Mensen die overgeven, het stinkt er naar drank, zweet en rook en ik was erg blij dat ik de bus uitkon!

Een paar dagen later ben ik met Frida gaan surfen tijdens eb, het was een tof plan en het ging ook goed totdat ik het surfboard in mijn gezicht kreeg en er een blauw oog aan overhield. Papa en mama waren die zondag tijdens het skypen niet erg onder de indruk aangezien Annelijn haar oog zo blauw/paars was als een pruim! Dus het viel bij mij uiteindelijk nog wel mee.
Verder ben ik de donderdag na het surfongelukje naar Pacific Fair geweest samen met Arlo en Claudia. Een shoppingcentre halverwege de Gold Coast! We hebben een erg gezellige dag gehad en ik ben ook goed geslaagd! Alles was in de uitverkoop =)
Dat weekend heb ik doorgebracht met Vanessa, een frans meisje dat ik heb leren kennen in Coffs Harbour, lekker bijgekletst op het strand en koffie gedronken!
Een paar dagen later ben ik langs wat cafetjes gegaan waar ik mijn cv had achtergelaten en ik had in eerste instantie een avond proefdraaien in een restaurant waar Claudia ook werkt maar dat werd toch niks aangezien ze mij geen uren konden geven, jammer maar helaas!
een paar dagen later fietste ik richting de stad om wat boodschapjes te doen en de politie hield me aan.. OMDAT IK GEEN HELM DROEG! Op dat moment vraag ik me echt af waarvoor die mensen betaald krijgen, ga boeven vangen ofzo! Doe wat nuttigs maar ga geen mensen aanhouden die net zo lang kunnen fietsen als ze kunnen lopen!
Dat weekend erop regende het nogal dus hebben Claudia en ik op een vrijdagmiddag Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 gekeken, en op zaterdagavond zijn Claudia, Frida, Roslyn en ik naar Harry Potter deel 2 geweest!!!=) Een super film, en vooral in 3D.
En aangezien het die zondag nog steeds regende en alles wat je hier kan doen buiten is, wilde ik een boter koek maken... Het is alleen uitgelopen op een complete ramp! De oven die ze hier hebben voldoet dus NIET aan mijn verwachtingen, maargoed.
Frida is die maandag vertrokken richting Brisbane aangezien ze daar een baantje kon krijgen. Ik vind het jammer maar ik vind het ook leuk voor haar! Die dagen erna heb ik vooral wat CV's uitgedeeld, ook op het vliegveld. (Je kan hier trouwens gewoon door de security heen zonder een boarding pass! Echt bizar!) En ik werd bij een winkeltje meteen gevraagd voor een interview aangezien iemand die dag net ontslag had genomen!
Ik stond dus afgelopen vrijdag mooi optijd in die winkel, werd er me verteld dat het vandaag echt niet kon aangezien er iemand zich ziek had gemeld en ze alleen stond en er dus geen tijd voor had. Maar ik mocht dinsdag terugkomen, prima!
En op zaterdag ben ik lekker gerelaxt en met Claudia heerlijk over het strand gewandeld.
Gisteren kwam ik beneden voor het (gratis) ontbijt en ik wilde even een kopje thee maken en toen kwam ik er achter dat er iemand mijn eten had gejat! Uit de camerabeelden bleek dat een of andere randebiel om 3uur in de ochtend even is wezen winkelen, met mijn spullen welteverstaan! Verder heeft hij een handdoek en een deken uit een van de kamers gejat..
Dus ik moest verschillende dingen opnieuw kopen terwijl de baas de beveiliging aan het aanscherpen was.
En vanochtend had ik (eindelijk) mijn sollicitatiegesprek, ik ging vol goede moed richting het vliegveld toen de vrouw van het winkeltje belde dat voor een baantje op het vliegveld je een permanent visum moet hebben of dat je de Australische nationaliteit moet hebben.. Ontzettend fijn allemaal!
En vanmiddag heb ik samen met Claudia op het strand hardgelopen, erg vermoeiend en mijn kuiten zijn het niet meer gewend. En vanavond ga ik lekker moe en voldaan een filmpje kijken en heerlijk relaxen!

Ik moet wel zeggen dat sommige dingen niet naar mijn verwachtingen zijn.. Toiletten schoonmaken is nou niet echt mijn idee van Living The Australian Dream maar het hoort erbij haha!

Liefs en een dikke kus!

  • 26 Juli 2011 - 10:11

    Annelijn:

    Hahah moet dat blauwe oog van mij er nou in vermeld worden ? :P
    Klinkt leuk allemaal, maar zo te lezen nog steeds geen baantje, mmm beetje jammer weer! Ik ga vrijdag lekker op vakantie, finally. Duurt even maar dan heb je ook wat. Hopelijk heb ik daar wifi en kan ik je nog es een mailtje sturen.. maar dat is dus een kwestie van afwachten!
    Liefs xxxxxxxx

  • 26 Juli 2011 - 16:22

    Hans:

    dus de boterkoek was ook niet naar verwachting?

    Maar klinkt goed kleine! Wir sprechen elkander!

  • 26 Juli 2011 - 18:37

    Anton En Monique:

    Hoi,

    Leuk om weer van je te horen. Fijn dat er mooie dingen te bekijken zijn en dat het contact leggen zo makkelijk gaat maar inderdaad balen dat het niet lukt om een baan te vinden. Hoop voor je dat daar gauw verandering in komt. Geniet er weer van en tot horens.
    Groeten ook van Mayka en Kayli

  • 26 Juli 2011 - 21:27

    Jan M:

    Goed je verhalen en dus avonturen te lezen.
    Surfen blijft toch kwestie van evenwicht of niet???? Boterkoek doen we gewoon volgend jaar samen; kijken of dat lukt,,,,,, en wat toiletten betreft... een schoon toilet is natuurlijk heerlijk fris.... dus wie dat dan doet vind ik niet zo belangrijk.... en als jij het zou doen, dan natuurlijk wel weer ;-).
    Alle gekheid op een stokkie... zorg voor een levende Dream in Australia en pas op dat je geen blauwtje loopt.... voor je het weet heb je beide ogen dicht zitten... geniet ze, verbaas je... en blijf volhouden... Australie weet niet wat ze missen als ze geen gebruik kunnen maken van jouw werktalent.
    Groet'n oet Boorn, het leukste dorp van Overijssel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 15832

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: