Werken! - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Werken! - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Werken!

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

16 September 2011 | Australië, Coolangatta

Lieve allemaal,

Het heeft even op zich laten wachten maar zoveel bijzonders is er hier niet gebeurd.
Ik moet even terugspoelen naar het einde van mn vorige verslag waar het sollicitatiegesprek o phet vliegveld niet doorging. Een aantal dagen daarna vond ik een advertentie op gumtree (een soort marktplaats voor vanalles, ook baantjes etc) van een bedrijf dat mensen zocht voor in sales. Ik heb die kerel meteen opgebeld en ik kon die volgende dag komen voor een gesprek. Dat gesprek bleek meer een soort van presentatie over wat het baantje inhield. Kortom, 6 dagen in de week van 10u 's ochtends tot 7u 's avonds van maandag tot vrijdag en op zaterdag van 9 tot 5 deuren langs gaan om mensen over te halen om naar "onze" electriciteitsleverancier over te schrijven. Hij deed het allemaal zo makkelijk overkomen en het verdiende zo ontzettend goed en het was helemaal niet moeilijk. als je in een week 25 sales maakte verdiende je zo 1000 dollar per week!
Om de hoek van het kantoor staat een Louis Vuitton winkel dus die 1000 dollar klonk voor mij maar al te goed haha!

Maar na 2dagen bleek al dat het werk 3 keer niks was. Steeds maar huizen afgaan met hetzelfde bullshit verhaaltje is niks voor mij. 6 dagen in de week rondlopen voor een gegarandeerde 300 dollar in de week.. een hongerloontje!
Ik heb het 2 weken volgehouden en daarna was ik er ontzettend klaar mee, mijn team manager was en ontzettende lul dus dat werkte ook niet echt mee. Maar een groot voordeel is wel dat ik er een leuke Duitse vriendin aan over heb gehouden!
Die avond dat ik m'n baantje had opgezegd hebben we Burger Lounge take away gehaald, de beste burgers die ik ooit heb gegeten, samen met een glas wijn en een potje yahtzee was het een goede afsluiting van een klote dag!

Ik heb ondertussen ook m'n RSA gehaald, Responsible service of Alcohol. dat is een certificaat dat je moet hebben om alcohol te kunnen schenken. Ik ben de dag daarna met Matteo (een italiaanse jongen uit Milaan en hij is zo iemand die als je hem mee naar huis neemt om hem aan je ouders voor te stellen dat je ouders dan vragen of hij nog broertjes en zusjes heeft om die aan jou broerjes en zusjes te koppelen! Echt een schat van een jongen!) de stad in gefietst en ik heb wat cv uitgedeeld bij restaurants die ook alcohol schenken. Bij nummer 3 was het raak want ik kon meteen die volgende avond komen om proef te draaien voor een uurtje. Het was alleen een beetje jammer dat het die avond zulk slecht weer was dat er in dat uurtje niemand kwam! Maar die week erop kon ik meteen het hele weekend werken dus dat was ontzettend leuk =) Dus voor de komende weekenden moet ik werken, een leuk baantje dat leuk betaald!

In het hostel hebben ze ook een rooster voor de shifts die je moet doen mbt schoonmaken etc. en de baas houdt zo veel mogelijk rekening met de uren die je werkt bij je betaalde baantje. Maar als ik op een zondag neerzet dat ik niet beschikbaar ben houdt hij daar totaal geen rekening mee. En als ik daarover in discussie wil gaan dan blaft hij je gewoon af! Hij kan niet met mensen omgaan en hij heeft ontzettende slechte communicatie skills. En hij vindt dat ik me gedraag als een tiener, nou newsflash, ik ben en tiener! Dus die ochtend was niet echt de beste die ik heb gehad, gelukkig hadden papa en mama wel goed nieuws die zondagavond want ze komen hierheen met oud en nieuw voor 2 weken =)

Er is ondertussen ook een nieuw meisje begonnen om te werken voor accomodatie, ze heet Nina en ze komt uit Vancouver in Canada en haar vader is Nederlands! Ze is van mijn leeftijd en we zijn pas wezen winkelen en we hebben een super gezellige middag gehad.
Vorige week vrijdag ben ik met Nina, Rick wezen stappen in Surfers Paradise. We hebben een ontzettende leuke avond gehad en een vriend van Rick was er ook. Hij is een piloot voor Qantas en hij heeft ons uitgenodigd om 1,5 naar Vegas te gaan. 230 dollar voor een retourticket inclusief accomodatie. Maar ik heb het toch maar afgeslagen aangezien het tegen die tijd de schoolvakanties zijn en ik dus veel uren kan maken in het restaurant!

Eergisteren is ook m;n pakketje aangekomen dat mama had opgestuurd, inclusief stroopwafels en dropjes. Iedereen is helemaal gek op de stroopwafels en Hana vroeg ook of ze niet wat meer op kon sturen haha! Maar ik heb dr beloofd dat ik een overlevingspakketje opstuur als ik terug ben in Nederland!
Mijn hardloopspullen heb ik ook meteen gebruikt, het is een stuk beter om te lopen op het asfalt met schoenen aan dan op blote voeten op het strand!

Maar ik ga er vandoor, ik ga lekker genieten van de zon de zee en het strand!

Liefs en een dikke kus!

  • 16 September 2011 - 07:28

    Annelijn:

    Hahaha leuk om te lezen. Vegas? Supervet! Ook over de stroopwafels. We zullen een paar pakken meenemen als we met Kerst komen! Gewoon omdat het kan. Heb er zin in! xxxxxxxxx

  • 16 September 2011 - 14:39

    Rhea:

    haa wat leuk om van je te lezen enzo. hihi.

    Ik krijg net eens smsje, volgens mij van jou? Hahaha. Over dat je op een feest bent ofzo bij Neverland. Nou heb ik geeeen idee wat of waar dat is maar dubstep is sowieso tof!
    En je bent altijd van harte welkom om mee te gaan naar de kelder, nemen we roos ook gewoon weer mee :)

    Wees jij maar lekker blij met je schoenen, ik zou stiekem liever met mijn blote voeten over het strand willen lopen :( Maarrr dat kan hier natuurlijk niet. kutweer.

    Liefss!

  • 16 September 2011 - 16:06

    Els En Jan:

    Geweldig, die papieren om alcohol te mogen schenken.
    En voor het drinken??
    Groeten van Els die weer thuis is.en Jan als mantelzorger

  • 17 September 2011 - 21:36

    Hans:

    ik heb een vergunning om alcohol te drinken :D

    goed bezig meissie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 15828

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: