Feestjes en een inbraak! - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu Feestjes en een inbraak! - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van Lidewij Peters - WaarBenJij.nu

Feestjes en een inbraak!

Door: lidewijpeters

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

21 Oktober 2011 | Australië, Coolangatta

Lieve allemaal,

Hier is de afgelopen tijd veel gebeurt, leuke maar ook minder leuke dingen!
Ik ben de avond van mijn laatste verslag mijn kettinkje kwijt geraakt met een bedeltje uit Egypte, een bedeltje uit Taize, een bedelje die ik van Anneroos heb gekregen en het bedeltje dat ik van papa en mama heb gekregen vlak voordat ik wegging. Gelukkig hebben de portiers een van de vier bedeltjes teruggevonden, een kleine troost!

Een paar weken geleden is Frida op een zaterdag overgekomen vanuit Brisbane. We hebben heerlijk bijgekletst met een kop thee en een strookwafel =) Daarna richting D-Bah gegaan om te surfen, en vlak nadat we het water uit kwamen was er een haai alarm, net op tijd dus!
Die dinsdag erop hadden we kaarten om naar LMFAO, een Amerikaanse muziekgroep, te gaan in Platinum, een club in Broadbeach. Samen met Claudia, Andy, Dao, Nina en Rick zijn we eerder die avond naar Mia gegaan en hebben we daar pizza gegeten, ons klaar gemaakt en alvast een biertje gedronken! We hebben allemaal een super toffe avond gehad! LMFAO is helemaal te gek! Ze hebben een nummer dat heet Champagne Showers, nou die kregen wij ook, een douche van champagne.. Ik sliep op de bank bij Mia thuis en ik werd wakker gemaakt door het dochtertje van Liz, een huisgenootje van Mia. Zij wilde Dora kijken, nou helemaal prima maar ik slaap nog even verder!
Die vrijdag daarna hadden we nog een feestje, deze keer een poolparty in het hostel. Het stond al weken in de planning want de baas (+/- 65) was in Sydney met zijn vriendinnetje (22) voor 8dagen. Ik kwam tegen half 11 thuis van het werk en toen ik tegen 12u richting het toilet wilde gaan hoorde ik stemmen in mijn kamer (mijn kamer grenst aan de damestoiletten) en toen bleek het dat mijn roommate, Nina, en haar vriend, Rick, samen met 2 anderen drugs aan het snuiven waren in mijn kamer. Iets waar ik echt niet van gedient ben! Ik heb de meiden van receptie erbij gehaald en zij hebben Rick die zondag erop ontslagen van het schoonmaakbaantje.

De afgelopen weken gingen lekker z'n gangetje, een beetje werken, een beetje op het strand liggen, zwemmen, wandelen over het strand, boodschapjes doen en veen potjes yahtzee gespeeld!

Afgelopen maandagochtend werd ik wakker gemaakt door Claudia en Dao of ik de mastersleutels had die de staff gebruikt voor de avondshift en de ochtendshift. De receptie is gesloten voordat wij klaar zijn en wij beginnen eerder dan de mensen van receptie er zijn.. Het bleek dat de sleutels verdwenen waren en dat er was ingebroken in het kantoor. 500 tot 600 dollar weg, foetsie! De baas zijn eerste gedachte was dat Rick er iets mee te maken had, een afgekickte heroine junk heeft nou niet echt een goede reputatie. Hij heeft die avond daarvoor gevraagd of de sleutels op de gebruikelijke plek lagen want Nina zou misschien wel honger krijgen, wat bullshit is want hij heeft die avond gekookt voor een heel weeshuis!
We hebben die ochtend alle camera beelden bekeken van die nacht ervoor en die lieten zien dat er 3 jongens in hoodies met de schoonmaakhandschoentjes uit de schoonmaakkast van het hostel in het kantoor waren. Er was een figuur bij die precies wist waar alles was, het lichtknopje in de eetzaal (wat bij mij minimaal 3 weken heeft geduurd om die te vinden) en daarna heeft hij in minder dan een minuut de sleutels gevonden, wat je alleen weet als je weet waar ze zijn.
Politie erbij gehaald en de hele mikmak en ze wilden een precies weten hoe de naam van Rick werd geschreven want dat was nogal onduidelijk.. De baas heeft om zijn rijbewijs gevraagd met de smoes dat hij allemaal een kopie van de foto-id wilde hebben van iedereen die wist waar de sleutels waren. Nou de hel brak los, Rick ging helemaal tekeer en hij is het hostel uitgetrapt (gelukkig!) en Nina is zo ontzettend dom (het is erg lullig om te zeggen ik weet het maar het is gewoon zo) en naief en zij is met hem meegegaan.. iedereen is blij dat zij weg zijn!

Vanochtend ben ik op een whale watching tour gegaan! Ik werd om 8u opgepikt vanaf het hostel en ik was om half 1 weer terug. We hebben in het begin 2 walvissen gespot, een moeder en een kalf. Onzettend tof om dat van zo dichtbij te zien vanaf een boot. En een uurtje laten een hele kudde dolfijnen, echt wel een stuk of 8! En net tegen de tijd wat we terug wilden gaan naar land waren er 2 walvissen aan het spelen, weer een moeder en een kalf. Allebei waren ze aan het springen en met hun staart aan het slaan! Foto's maken was een beetje prijsschieten maar ik heb er een paar kunnen maken =)
Het was mijn 10dollar dubbel en dwars waard! Omdat het aan het eind van het seizoen loopt en ik in het hostel werk en ze hier heel veel van die pakketten verkopen kreeg ik de tour gratis, ik hoefde alleen voor de benzine te betalen van het ophalen en wegbrengen!
Vanavond heb ik even heerlijk bijgekletst met Josine, een uurtje is in dat opzicht ook zo om!

Maar ik ga lekker mijn bedje in, nog even mijn boekje lezen want ik moet er morgen weer vroeg uit aangezien ik om kwart voor 7 moet werken in het hostel!

Liefs en een dikke kus!


  • 21 Oktober 2011 - 13:50

    Monique Van Der Beek:

    Voor ik reageer op je verslag wil ik je eerst heel erg bedanken voor je kaart die precies op mijn verjaardag bezorgd werd. Wat ontzettend attent van jou. Mayka en Kayli vonden de kaart helemaal mooi met al die dieren erop en de buurman was blij met de postzegel. Je hebt dus heel wat mensen blij gemaakt.
    Wat een verhaal over wat je allemaal meegemaakt hebt. Inderdaad ook minder leuke belevenissen waar je echt niet op zit te wachten maar wat later natuurlijk wel de smeuige verhalen opleverd. Gelukkig weet je van wanten en ben je vooral heerlijk aan het genieten.
    Veel liefs van ons allevier en vooral knuffels van de meiden.

  • 21 Oktober 2011 - 13:54

    Sissss:

    Zozo wat een heftig verhaal over die Rick en die Nina. Is dat geld wel weer teruggevonden of? &Had nina die rick in Australie leren kennen of gewoon al in hun vaderland?

    Oeeeh ik wil ook wel walvissen spotten, sounds good.

    Nou hier is ook alles prima hoor, lekker leren voor de toetsweek. Heb er nu bijna 1 weekje vakantie opzitten.
    Gelukkig spreek ik je zondagochtend wel eventjes via skype, dat is namelijk alweer een paar weekjes geleden!
    Nog heel veel plezier en spreek je zondag! xxxxxxxxxx (L)

  • 23 Oktober 2011 - 15:11

    Rhea:

    Jeetje wat belachelijk van die Rick dat hij naast die eerdere o-zo-succesvolle actie, ook nog dat hostel wil gaan beroven. Die ben je mooi kwijt!
    Wat grappig dat je een jonge walvis een kalf noemt trouwens :')
    Maar leukkk om weer van je te lezen, ik ben ook altijd blij met je mailtjes (al heb ik zelf wat meer moeite met antwoorden, sorry!)
    Liefs!

  • 24 Oktober 2011 - 20:40

    Els En Jan:

    Da's weer wat anders dan Nijkerkerveen, Luttelgeest of Borne.
    Let goed op jezelf, zou ik zo zeggen, maar dat doe je al.
    Geniet ze, en nog twee maandjes en dan is het al bijna Kerstmis. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lidewij

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 15827

Voorgaande reizen:

11 November 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Zuid-Afrika!

17 Mei 2011 - 15 Maart 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: